Welke plug? moer?

Alle vragen over lassen, Traveller hout, plaatwerk ed. mag je hier stellen.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Welke plug? moer?

Bericht door Freddy »

Ik ben op zoek naar de plug waarin je de schroef draait waarmee je de bagageplank (onder je dashboard) bevestigd aan de zijkanten.

Bij mijn Morris is het een soort ijzeren plug die door één van de aanwezige gaatjes gaat. Hij klemt in dat gaatje en een klein randje (net als bij een plug in de muur) steekt uit aan de interieurzijde. Bij Angloparts kan ik hem niet vinden en ook niet bij mijn hofleverancier ESM.(In het Engels bevestig je de "parceltray" aan de "scuttleboard" oftewel "panel with kidneyshape").

Navraag bij die laatste leverde een gewone moer op, die ik dus niet aan de andere kant van dat niervormige paneel krijg, omdat het gaatje te klein is....

Wie weet hoe zo'n dingetje heet en waar die te bestellen is?
jan stolp
Morris legende
Berichten: 424
Lid geworden op: di 30 okt 2007 22:41:49
Locatie: ijlst

Bericht door jan stolp »

Ik heb wel van die pluggen die je net als een "gewone"plug in een gat steekt en waar je dan een ,in dit geval metrisch, boutje kan draaien.
Om hoeveel gaat het?
Groet jan
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Ik heb ze ook, en ken ze als RIV-Nut, of Rivet-nut.

Al geef ik persoonlijk de voorkeur een het hechten van de moer met een lasje
nooit klaar met werken
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Rivet

Bericht door Freddy »

Hallo Jan en Teake
Excuses voor het wat late antwoord... druk,druk,druk.

Het is inderdaad een rivetnut. Ik probeer het eerst anders op te lossen door er een moertje in te prutsen en te lassen. Mocht dit niets worden, dan kom ik vast even langs bij één van jullie, want ik woon exact tussen jullie in. In elk geval bedankt voor het antwoord.
Freddy
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Hallo Freddy,
Schaam je er niet voor, drukte is gezond.
Afgelopen week heb ik 4 vliegtuigen van binnen mogen bekijken.

Ik heb 2 weken geleden toevallig iets dergelijks gedaan, de bevestiging voor het spatbord zat op de verkeerde plek op het nieuwe deel van het binnenscherm.
Ik ging bij het vast lassen overal van uit, maar niet van een dergelijke fout in het imitatie plaatwerk
Ik heb dus een gat geboord op de juiste plek, een moer gepakt, en een losse bout erin gezet.
Vervolgens gewoon vast gelast en afgeslepen, nog even een tap erdoor en klaar was hij.
nooit klaar met werken
Plaats reactie