Deurpanelen pick up

Alle vragen over lassen, Traveller hout, plaatwerk ed. mag je hier stellen.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
wesp
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 11:13:04
Locatie: Nieuwrode

Deurpanelen pick up

Bericht door wesp »

Hallo, ben een nieuweling op dit forum.
Ik heb recent de austin minor pick-up aangekocht die nog steeds op jullie main menu staat aangeboden.

Wagentje staat nu in belgie, en met de wintermaanden op komst moeten er een aantal zaken worden aangepakt (ben zelf geen technisch wonder, dus zal nogal vaak hulp moeten vragen ).
De pickup is toch wel in een iets mindere staat als aangeboden , ik bedoel dat er toch wel heel wat meer werk aan zit.
Ik wou beginnen met de deuren, maar heb reeds een eerste probleem om die deurpaneeltjes er af te krijgen. Er zitten namelijk 20 rubberen "clips" op , die er met geen stokken (lees gereedschap) af te kirjgen is.
heb me speciaal gereedschap aangekocht hiervoor. Maar het lukt gewoon niet. Het uiteinde van die clips is iets dikker heb ik de indruk , en die zitten zo vast, dat de ronde kop gewoonweg plooit en uiteindelijk afbreekt. En dat komt aan het paneeltje ook niet ten goede.
Iemand een oplossing hiervoor ?
bedankt
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Ik pak soms een zogenaamde telefoontang, en pak daarmee de achterkant van de clip vast.
Dat is een punt tang, met een bocht erin, die je vaak gemakkelijk van opzij ertussen kunt steken.
nooit klaar met werken
wesp
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 11:13:04
Locatie: Nieuwrode

Bericht door wesp »

Ik heb ondertussen na lang zoeken, de info gevonden dat deze plasticclips feitelijk voor éénmalig gebruik zijn. Ze gaan d'er dus helemaal niet uit zonder beschadigingen aan het paneeltje. Dus , probeer ik ze één mm op te lichten en snij ze dan door. is blijkbaar de enige manier om de boel niet hopeloos te beschadigen.
Moet uiteraard nadien nieuwe clips zien te vinden.
Bij de eerste deur ben ik uren bezig geweets om een oplossing te vinden.
De tweede deur was op twintig minuten klaar (wegknippen clips)
wesp
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 11:13:04
Locatie: Nieuwrode

Bericht door wesp »

We zijn ondertussen bijna acht maanden verder.
De wagen is gedeeltelijk gedemonteerd geweest. Was meer roest aan dan verwacht (nog maar eens het bewijs dat een schattingsverslag -aanwezig bij de wagen , een paar jaar oud-), met een grove korrel zout moet genomen worden.
Heb ondertussen ongeveer 2000 euro in de herstellingen gestoken,...

Gisteren voor de eerste keer een ritje gemaakt. Remmen niet te best.

Vandaag naar de keuring : geweigerd = voor de remtest. Had het kunnen weten.

Op de terugweg naar huis maakte de minor met momenten een hels kabaal. Zag niets abnormaals.
Afspraak gemaakt met garage om de remmen te bekijken.
Op de weg daar naar toe, opnieuw vreselijk kabaal, en plots niets meer. Stil langs de kant van de weg.
Onderaan ,hing de de aandrijflijn (langs de kant van de achterbrug) los, bijna tegen de grond. Blijkbaar afgebroken (nog nooit meegemaakt).

Dus weer kosten in het vooruitzicht.
Wordt er langzamerhand moedeloos van.

Moet een vervangende 'propshaft' eerst zien te vinden. iemand een idee waar ?
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Dat moet geen al te groot probleem zijn, met een beetje geluk heeft Jef Smit uit Ezinge er nog wel eentje liggen.
En anders even een oproepje op Marktplaats.
En, zo ver ik weet wordt er in het zuiden ook eentje gesloopt.

Ik begrijp aan de naam Austin dat het eentje uit 1970 is?
nooit klaar met werken
wesp
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 11:13:04
Locatie: Nieuwrode

Bericht door wesp »

Is van juli 1969, was oorspronkelijk rechtsgestuurd. In nederland omgebouwd naar links (ik denk een tiental jaar geleden).
Een paar dagen geleden de allereerste rit mee gemaakt sinds ik hem heb aangeschaft (november 2011). Leuke ervaring, tot het dan gisteren compleet misging.
wesp
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 11:13:04
Locatie: Nieuwrode

Bericht door wesp »

wesp schreef:Is van juli 1969, was oorspronkelijk rechtsgestuurd. In nederland omgebouwd naar links (ik denk een tiental jaar geleden).
Een paar dagen geleden de allereerste rit mee gemaakt sinds ik hem heb aangeschaft (november 2011). Leuke ervaring, tot het dan gisteren compleet misging.
Ik begrijp niet goed waarom deze een austin is, alles voor de rest op de wagen staat als morris aangeduid.
wesp
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 23 nov 2011 11:13:04
Locatie: Nieuwrode

Bericht door wesp »

Op de keuring hebben ze gisteren ook nogal zitten zoeken naar een typeplaatje, voor één of ander gegeven dat ze moesten hebben. En niet gevonden.
Dan in hun computer zitten napluizen, ook niks.
Ik denk dat het te maken had met de trekhaak op de wagen , en ze moesten weten wat een gewicht de wagen mocht trekken (denk ik toch).

Ze denken dat dergelijke pickup nooit in belgie nieuw is verkocht . Zou dit kunnen kloppen ?
Plaats reactie