Ik ben uiteindelijk naar een spuiter gegaan. En voor het resultaat terecht, want ik zag laatst weer een Minor die door de eigenaar zelf was gespoten. Geen gezicht eerlijk gezegd, een maanlandschap in miniatuur.
Maar de prijs van een echte spuiter
Voor de zijpanelen, de achterpanelen, de achterspatborden, het dak en de klep van het dashboardkastje was het € 1500. En dat is al bijna drie jaar geleden.
Dit was overigens in Zuid-Holland. Ik zou maar flink gaan shoppen.
Betaalbare spuiter
-
- Morris verslaafd
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo 26 mei 2010 22:31:04
- Locatie: Voorburg
Het zijn voornamelijk de omstandigheden volgens mij.
De goede temperatuur en het stofvrij werken.Als die goed zijn kan je hem met schilderen ook wel goed krijgen.Ik had deze zomer een paneel met super gloss geschilderd en dat vloeide prachtig uit en droogde snel dus minder kans op stof.
We zijn met een rit in een restauratie bedrijf geweest in Balkbrug,Stolk meen ik me te herinneren.
Daar stond ook een cabine compleet met afzuigwand waar de koetsen /auto's behandeld werden ik zag er echter geen spuit apparatuur ,die werd niet gebruikt alles werd geschilderd.
Ik heb mijn Morrissen zelf gespoten en dat is ook te zien ,ik moet ze nog altijd polijsten en poetsen maar dat komt nog wel.
Ik ben er tevreden mee met al zijn onvolkomend heden omdat ik er lol in had om te doen .Ik kan mijn eigen norm er op los laten.
Een spuiter kan ook alleen een goed resultaat krijgen als de voorbehandeling goed gedaan is ,ik denk dat ze dat in eigen hand willen houden dat stuwt de kosten ook op natuurlijk.
Het kan er dan echter schitterend uit zien.
Jammer eigenlijk dat het altijd weer op de poen uit draait echt een storende factor.....
Groeten
Jan
De goede temperatuur en het stofvrij werken.Als die goed zijn kan je hem met schilderen ook wel goed krijgen.Ik had deze zomer een paneel met super gloss geschilderd en dat vloeide prachtig uit en droogde snel dus minder kans op stof.
We zijn met een rit in een restauratie bedrijf geweest in Balkbrug,Stolk meen ik me te herinneren.
Daar stond ook een cabine compleet met afzuigwand waar de koetsen /auto's behandeld werden ik zag er echter geen spuit apparatuur ,die werd niet gebruikt alles werd geschilderd.
Ik heb mijn Morrissen zelf gespoten en dat is ook te zien ,ik moet ze nog altijd polijsten en poetsen maar dat komt nog wel.
Ik ben er tevreden mee met al zijn onvolkomend heden omdat ik er lol in had om te doen .Ik kan mijn eigen norm er op los laten.
Een spuiter kan ook alleen een goed resultaat krijgen als de voorbehandeling goed gedaan is ,ik denk dat ze dat in eigen hand willen houden dat stuwt de kosten ook op natuurlijk.
Het kan er dan echter schitterend uit zien.
Jammer eigenlijk dat het altijd weer op de poen uit draait echt een storende factor.....
Groeten
Jan
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Ik heb net een prijsopgave in voorbereiding in Donkerbroek, hij heeft al eens een spabord en bumper voor me gespoten, metalic met blanke lak.
Nu weer metalic, andere auto, andere bumper.
Overigens heb ik mijn MM eerst zelf in een basis zwart gespoten, met de juiste lak, en vooral de binnenkant is nu straks netjes genoeg.
Daarna heb ik een stukje dak matgeschuurd, en glimmend gepolijst, het resultaat viel me niet echt tegen.
Misschien dat ik de hele auto wel in een iets dikkere laag spuit, en dan daarna met korrel 800 en 1000 glad maak, om vervolgens met de polijstschijf er over heen te gaan.
Was vroeger volgens mij niet ongebruikelijk bij de engelse auto' s
Nu weer metalic, andere auto, andere bumper.
Overigens heb ik mijn MM eerst zelf in een basis zwart gespoten, met de juiste lak, en vooral de binnenkant is nu straks netjes genoeg.
Daarna heb ik een stukje dak matgeschuurd, en glimmend gepolijst, het resultaat viel me niet echt tegen.
Misschien dat ik de hele auto wel in een iets dikkere laag spuit, en dan daarna met korrel 800 en 1000 glad maak, om vervolgens met de polijstschijf er over heen te gaan.
Was vroeger volgens mij niet ongebruikelijk bij de engelse auto' s
nooit klaar met werken