nummerplaatje

Alle vragen over lassen, Traveller hout, plaatwerk ed. mag je hier stellen.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
paul kwakkenbos
Morris vriend
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 17:09:52
Locatie: nieuwkoop

nummerplaatje

Bericht door paul kwakkenbos »

Ik heb onlangs mijn tweede pick up aangeschaft, (als project) en wat mij al opviel bij de eerste is een dun plaatje met cijfers erop aan de linkerkant tegen het schutbord. ze hebben dit allebei. Het zijn niet de chassisnummers die op het plaatje rechts zitten.
Heeft iemand een idee wat deze nummers aangeven en of dit alleen bij de LCV's is? Of bouwjaar afhankelijk? Bij mijn saloon zit het niet, deze is van 1954, de pick ups van 1960 en 1970.

Als iemand het weet hoor ik het graag!
Groet, Paul Kwakkenbos
roel Hogervorst
Morris vriend
Berichten: 25
Lid geworden op: za 29 apr 2017 9:25:33
Locatie: 0649760112

Re: nummerplaatje

Bericht door roel Hogervorst »

Volgens mij was dit plaatje het nummer voor het kleurenschema. Maar een expert zou dit moeten bevestigen.
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: nummerplaatje

Bericht door Teake »

Mijn saloon van 1951 heeft nog wel een dun aluminium strookje met de nummers, gemonteerd vlak onder de las aan de bovenkant links.
Als hij dus ontbreekt kan dat komen omdat deze in de loop der jaren verloren is gegaan.
Ik weet dat die van mij nog redelijk origineel is, omdat vrijwel alles nog overeenkomt met de gegevens van het heritage document.
nooit klaar met werken
paul kwakkenbos
Morris vriend
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 17:09:52
Locatie: nieuwkoop

Re: nummerplaatje

Bericht door paul kwakkenbos »

Dank voor jullie reactie Roel en Teake! Ik heb inmiddels ook wat oude forumberichten gelezen van de MMOC. Daar hebben ze het over cab of car numbers.
Er is iemand in die club die zich daar erg in verdiepte, maar aangezien die berichten al een aantal jaar oud zijn weet ik niet of daar al duidelijkheid in is gekomen.

Mijn laatste aanschaf komt uit californië en heeft daarna 26 jaar binnen gestaan. Deze heeft zelfs het originele plaatje onder de linker bumpersteun op de tie plate. Bij de meeste minors zijn die delen al een keer vervangen😬.

Ik zal bij mijn oude saloon nog eens goed zoeken naar aanwijzingen of het plaatje er gezeten heeft.

Groet, Paul
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: nummerplaatje

Bericht door Teake »

Hmm, de mijne heeft nog de originele tie plates, zonder gaten, maar ik ben links geen plaatje tegengekomen.
Het Nuffield nummer staat op de dwarsbalk achter het blok tegen het schutbord, en wordt ook genoemd in de certificaten.
ik zal mijn certificaat eens naast de auto leggen om te kijken wat ik terug kan vinden.
Sleutelnummer, motornummer en chassisnummer zijn nog kloppend, de rest heb ik niet bekeken.
Overigens heeft een van mijn Singers wel alle plaatjes en nummers nog, en die corresponderen nog met het kopie van het boek uit de fabriek.
nooit klaar met werken
paul kwakkenbos
Morris vriend
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 17:09:52
Locatie: nieuwkoop

Re: nummerplaatje

Bericht door paul kwakkenbos »

De dwarsbalk achter het blok was voor mij nog onbekend. Eens zoeken of ik daar misschien iets vind in mijn oude splitscreen.
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: nummerplaatje

Bericht door Teake »

08 identificatie - 2.jpg
08 identificatie - 2.jpg (39.95 KiB) 7135 keer bekeken
Dit was hem toen ik hem kocht, nu hangt er weer een blok voor
nooit klaar met werken
paul kwakkenbos
Morris vriend
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 17:09:52
Locatie: nieuwkoop

Re: nummerplaatje

Bericht door paul kwakkenbos »

Dat is het plaatje dat bij mijn pick up op de tie plate zit gelast. Bij mijn saloon zit hij er niet, ook niet op die dwarsbalk. Misschien heeft het ermee te maken dat die als CKD naar Nieuw Zeeland is gegaan. Het houdt ons in ieder geval bezig :D
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: nummerplaatje

Bericht door Teake »

Dit plaatje bevat het formele body nummer, dit nummer staat ook op mijn Heritage certificaat:
MM body nummer 2.jpg
MM body nummer 2.jpg (121.87 KiB) 7112 keer bekeken
Als je het heritage certificaat opvraagt in Engeland, krijg je te zien hoe hij verkocht is, bij die van mij staat bij Destination(Dealer) Nuffield Exports, met daarbij een export nummer
nooit klaar met werken
paul kwakkenbos
Morris vriend
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 17:09:52
Locatie: nieuwkoop

Re: nummerplaatje

Bericht door paul kwakkenbos »

Toevallig was ik een tijdje terug bezig om certificaten voor mijn Morrissen te regelen, maar door het Corona virus lag alles stil op dat gebied.
Ik zag net dat ze weer begonnen zijn, dus er maar weer achter aan. Lijkt me sowieso leuk om te hebben.
Plaats reactie