Benzinelucht na het tanken - te voorkomen?

Hier kun je terecht met al je technische vragen met betrekking tot motor,versnellingsbak, achteras enz. enz.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
Rolf
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 nov 2018 22:08:51
Locatie: Leusden
Contacteer:

Benzinelucht na het tanken - te voorkomen?

Bericht door Rolf »

Telkens als ik heb vol getankt heb ik veel benzinelucht in en bij de auto.

Het lijkt erop dat het vulpistool te laat afslaat, waardoor de vulpijp steeds ietjes overloopt op moment van afslaan.
Ik denk dat er dan ook benzine in de pijp zit, die met een dikke rubberslang aan de tank zelf is verbonden. Kennelijk zijn de slangklemmen onvoldoende om 'zweet' dit teveel waardoor de benzinelucht er is.

Hebben jullie daar ook last van? De oplossing is waarschijnlijk simpel, gewoon beduidend minder tanken, maar dan moet ik dat meer gokken of vooraf berekenen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Rolf
jan stolp
Morris legende
Berichten: 424
Lid geworden op: di 30 okt 2007 22:41:49
Locatie: ijlst

Re: Benzinelucht na het tanken - te voorkomen?

Bericht door jan stolp »

Het zou ook kunnen dat de pakking die tussen zender en tank zit door zweet.
Mijn Traveller heeft op dit moment hetzelfde en ik heb al gezien dat alles in de motor ruimte dicht is en ook de aansluiting van de leiding op de tank in orde is.
Helaas kan je er niet zo makkelijk bij en aangezien het in de schuur nog wat "van de frisse " is heb ik dat nog uit gesteld.
In een andere Morris had ik een luikje gemaakt boven die aansluiting ...
Groeten
Jan
Rolf
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 nov 2018 22:08:51
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Benzinelucht na het tanken - te voorkomen?

Bericht door Rolf »

Dank Jan, ik zal er eens naar kijken.

Ik heb er zelf een nieuwe benzinetank ingemaakt vorig jaar en daarbij een nieuwe pakking gemonteerd.
Ik zal de schroefjes nog even nalopen, goed idee.

En ik zal de slangklemmen van de vulpijp op de tank maar nog strakker ga aandraaien in de hoop dat dit net het laatste beetje zweten voorkomt
Plaats reactie