vervangen richtingaanwijzerhandle

Voor vele nog steeds een een moeilijk te bevatten deel van de Morris. Hier vind je hulp.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
Huib61@me.com
Morris vriend
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 07 aug 2017 20:45:55
Locatie: Tiel

vervangen richtingaanwijzerhandle

Bericht door Huib61@me.com »

Ik heb van mijn Traveler de richtingaanwijzer handle aan het stuur vernieuwd. De nieuwe schakelaar is voorbedraad met dezelfde kleur draden als de bestaande. De enige draad die niet aan de nieuwe schakelaar zit was de zwarte (vlgs mij is dat aarde).
Ik heb de bedradingen van de nieuwe schakelaar exact volgens de kleuren aangesloten op de bestaande bedrading en de bestaande zwarte draad op de aardklem in de schakelaar gemonteerd. Vervolgens alles gemonteerd en stuur terug gemonteerd.Omdat in mijn optiek alles is gemomnteerd zoals het zat, zou het moeten werken, maar dat doet het dus niet. De richtingaanwijzers doen niets.
Als ik de, tijdens de technische middag gemonteerde, alarmlichten aanzet werken deze wel (inclusief het groene lampje op de stuurhandle). Ik heb alle aansluitingen nog een keer gecontroleerd evenals de zekeringen. Alles lijkt in orde en toch werkt het niet.

Wie kan mij vertellen wat er mis kan zijn of hoe ik dit euvel het best kan oplossen?
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: vervangen richtingaanwijzerhandle

Bericht door Teake »

Ik zou even het schema er naast leggen, en de nieuwe schakelaar doormeten.
Als per ongeluk een aantal kleuren anders zijn, kan dat de reden zijn van het niet werken.
nooit klaar met werken
Huib61@me.com
Morris vriend
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 07 aug 2017 20:45:55
Locatie: Tiel

Re: vervangen richtingaanwijzerhandle

Bericht door Huib61@me.com »

Kleuren komen overeen en zijn volgens mij goed aangesloten. Probleem lijkt te zijn dat op de richtingaanwijzerschakelaar geen spanning staat op de groen bruine draad. Dat zou de voeding vanaf de flasherunit moeten zijn. Gek genoeg doen de tijdens de technische middag gemonteerde alarmlichten het wel. Ik sta echt voor een raadsel. Wie heeft er nog een goed idee?
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: vervangen richtingaanwijzerhandle

Bericht door Teake »

plus en min verwisseld misschien?
Is je auto positief of negatief aarde?
nooit klaar met werken
Huib61@me.com
Morris vriend
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 07 aug 2017 20:45:55
Locatie: Tiel

Re: vervangen richtingaanwijzerhandle

Bericht door Huib61@me.com »

Negatief geaard, maar dat is het niet. Ik vermoed dat er iets niet goed zit met de aansluiting op de diodebrug voor de alarmlichten. Henk misschien een idee?
Theo van de Velde
Morris verslaafd
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 01 aug 2014 16:25:29
Locatie: Den Bosch

Re: vervangen richtingaanwijzerhandle

Bericht door Theo van de Velde »

Huib,
Toen ik de alarmlicht-installatie monteerde had ik identieke symptomen. Richtingaanwijzer deed het niet, maar alarmlichten wel. Bij mij was 1 van de contacten op de flasher unit los. Misschien moet je die eens controleren.
Huib61@me.com
Morris vriend
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 07 aug 2017 20:45:55
Locatie: Tiel

Re: vervangen richtingaanwijzerhandle

Bericht door Huib61@me.com »

Dank je. Ik ga het controleren.
Theo van de Velde
Morris verslaafd
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 01 aug 2014 16:25:29
Locatie: Den Bosch

Re: vervangen richtingaanwijzerhandle

Bericht door Theo van de Velde »

Op mijn blog http://morrisminortourer.blogspot.nl staat het schema uitgelegd. Misschien helpt dat.
Plaats reactie