Zwarte Traveller '64

Vertel hier anderen over je restauratie of andere projecten met je Morris.

Moderators: jan stolp, Freddy

Plaats reactie
Bas Vrencken
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12 aug 2015 23:37:04
Locatie: Overasselt

Zwarte Traveller '64

Bericht door Bas Vrencken »

Hallo samen,

Zoals jullie waarschijnlijk zien ben ik nieuw hier. Onlangs heb ik mijn eerste minor aangeschaft: een zwarte Traveller uit 1964. Het idee is om hem te gebruiken als trouwauto in oktober en daarna heb ik er meteen een mooi hobbyproject aan.

Hij ziet er op het oog nog niet zo verkeerd uit, sterker nog de meeste vinden hem goed uit zien. Maar als je beter gaat kijken... Lak is mooi van ver, maar van dichtbij verre van mooi. Het interieur is verre van origineel en een beetje sleets. Maar het houtwerk lijkt bijzonder goed en mechanisch valt er zo op het eerste gezicht weinig op aan te merken (ben nog geen expert). Hij rijdt prettig. Het is natuurlijk geen nieuwe auto.

De bedoeling is om hem t.z.t. te gaan restaureren naar originele staat. Nu is de termijn t.z.t. nog niet echt concreet. Hij heeft nog een jaar APK, zal misschien/waarschijnlijk geen verse meer halen. Dit i.v.m. de rechter dorpel die begint te roesten. Nu kun je natuurlijk die dorpel repareren/lassen en weer verder gaan, maar doe je de auto daar recht mee? Wat ga je nog meer ontdekken tijdens die reparatie? Daarnaast ben ik nogal een pietje precies, dus ga ik het liever goed aanpakken.

Momenteel ben ik vooral nog in de fase van het inwinnen van info, vandaar dat ik me ook bij de club meld (uiteraard ook voor de ritten en activiteiten). Ik ga ervanuit dat hier wel wat expertise is. Daar wil ik in de toekomst dan ook dankbaar gebruik van gaan maken :wink:

De haynes en het werkplaatshandboek heb ik al. Verder heb ik al heel wat info ingewonnen op het www

Dat is het wel even voor nu. Ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen.

Mvg,

Bas
Bas Vrencken
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 12 aug 2015 23:37:04
Locatie: Overasselt

Bericht door Bas Vrencken »

Afbeelding
Dit is hem onderweg naar huis tijdens het ophalen, oud en nieuw bij elkaar. (helaas is die nieuwe niet van mij :() De terugreis terug duurde wel een stuk langer dan de heenreis. Maar kon gelijk genieten van de jaloerse blikken van medeweggebruikers. :D

Afbeelding
Thuis heb ik hem gepoetst en in de was gezet. Dit duurde een halve dag... De buren moesten allemaal even komen kijken/zitten/voelen :wink:

Afbeelding
Dit is een van de redenen waarom hij in de projecthoek thuis hoort...
Plaats reactie