Contactpuntlose verdeler

Voor vele nog steeds een een moeilijk te bevatten deel van de Morris. Hier vind je hulp.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
KEEPONMINORING
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
Locatie: ZEIST

Contactpuntlose verdeler

Bericht door KEEPONMINORING »

Van de firma Accuspark heb ik op de British autojumble in Waalwijk in maart 2014 een Contactpuntlose verdeler aangeschaft.
De prijs € 95, 00 voor een geheel verdelerhuis, met een geïnstalleerde contactpuntjes vervangende unit leek me wel wat.
Nu na een jaar kom ik tot de conclusie dat het niet naar behoren werkt.
De balg van de vacuüm vervroeger bleek nu al lek, dus de acceleratievervroeging werkte niet meer. Verder krijg ik de motor niet soepel stationair lopend.
En dat alles terwijl, de waardes in de garage, labda en andere emmissies prima zijn.
Hij staat op tijd.
Bougies zijn vervangen,met dank aan Erik de Bruin.
Vacuüm vervroegerbuisje is vervangen, met dank aan Erik De Bruin.
Nieuwe bougiekabels zijn geïnstalleerd. Met dank aan Erik de Bruin.
Ik heb mijn oude reserve verdeleler met contactpuntje maar weer geïnstalleerd.
Loopt het motortje verdomme weer als een zonnetje!
Moraal van het verhaal, hou het bij je contactpuntje!
Henk op Zeist
Evert
Morris vriend
Berichten: 34
Lid geworden op: za 10 nov 2012 16:47:26
Locatie: Julianadorp

punten

Bericht door Evert »

Ik ben nog uit de tijd van de contactpunten. En zit als garagehouder nog alle dagen in de auto's. Vele discussies gehad over dit onderwerp. Geef mij maar een puntenontsteking. Als er iets mee is kan je het zien meten en maken onderweg. Dat ligt wel even anders bij de huidige elektronica . En al die verhalen dat hij beter start en zuiniger rijd ten spijt. Als ik naar de contactsleutel van mijn Morris kijk loopt hij al. Ja vroeger was alles beter.
Minor 1966
Minor 1952
MG-B
Humber Imperial 1966
Volvo 544 1963
Volvo 544 1961
BMW Z3 1999
Plaats reactie