Gaspedaal te hoog

Hier kun je terecht met al je technische vragen met betrekking tot motor,versnellingsbak, achteras enz. enz.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
Theo van de Velde
Morris verslaafd
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 01 aug 2014 16:25:29
Locatie: Den Bosch

Gaspedaal te hoog

Bericht door Theo van de Velde »

Mijn gaspedaal zit duidelijk te hoog (te ver van de vloer), waardoor ik mijn voet in een onmogelijke v-stand moet houden :?. Weet iemand de normale speling vanaf de vloer? En hoe kan ik dat instellen?

Bedankt voor de hulp
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Als je gekuk hebt, zit er aan het uiteinde bij de gasklep een klem op de kabel, die de gasklep aantrekt.
Door deze los te draaien en een stukje naar achter te schuiven op de kabel, wordt de stand van het pedaal ten opzichte van de kabel al beter.
Het kan ook zijn dat de kabel een keer gebroken is, en dat de klem een stukje is opgeschoven, in dat geval zijn er 2 opties:
Buitenkabel iets inkorten (minder gewenst) of gewoon een nieuwe gaskabel kopen.
nooit klaar met werken
Theo van de Velde
Morris verslaafd
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 01 aug 2014 16:25:29
Locatie: Den Bosch

Bericht door Theo van de Velde »

Bedankt! Komend weekend maar eens bekijken.
Theo van de Velde
Morris verslaafd
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 01 aug 2014 16:25:29
Locatie: Den Bosch

Bericht door Theo van de Velde »

Vandaag eens goed gekeken. De gaskabel losser zetten lijkt me geen optie. Nu past alles redelijk goed. De bovenste arm van het pedaal ligt strak tegen het schutbord aan in de bovenste stand van het pedaal.

Omdat ik bij een volledig ingedrukt pedaal nog zeker 10 mm ruimte heb onder het pedaal heb ik alles gedemonteerd en verbuig ik het pedaal een beetje.

Verder bleek bij demontage dat er een plastic hoesje op het pedaal gemonteerd was, dat me niet origineel lijkt. Ook weer een paar mm... (sorry voor de onscherpe foto):
Afbeelding

Eerst alles maar een netjes in de verf zetten en dan weer monteren.
Theo van de Velde
Morris verslaafd
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 01 aug 2014 16:25:29
Locatie: Den Bosch

Bericht door Theo van de Velde »

Ondertussen heb ik de stang van het pedaal toch zeker 20 mm rechter gebogen (de originele knik is er nu bijna uit), is alles netjes in de verf gezet en weer gemonteerd. Vandaag proefrit, en ik ben zeer tevreden. Mijn voet is me dankbaar, wat 20 mm wel niet kunnen betekenen :)

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie