Extern Remoliereservoir
-
- Morris vriend
- Berichten: 37
- Lid geworden op: di 30 jul 2013 17:33:54
- Locatie: Oudenbosch
Extern Remoliereservoir
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op de remmerij alvast. Nu weet ik dat er bepaalde sets te koop zijn waarmee je een extra tankje remvloeistof onder de motorkap hebt. Dergelijke sets kosten zo'n €35,-. Nu wil ik dit graag zelf fabriceren, maar ik zit met een paar problemen:
Hoe groot moet dit tankje zijn? Een scootertankje vind ik er heel mooi uitzien (bescheiden en klein)
Dit is 15 cc. Zou dit genoegd zijn of is dit aan de kleine kant? Het is natuurlijk puur voor het vloeistofstofniveau makkelijk te zien en het makklelijk bijvullen, en als het goed is ontsnapt dit niet.
Nu wil ik remvloeistof bestendige slang gebruiken. Om deze op de hoofdremcilinder aan te sluiten wil ik in de achterste plug (De plug boven het gele dopje) draad tappen en hier een nippel in schroeven waar ik de "rubber slang" overheen schuif en vast zet met slangklemmen. Is dit een goeie optie?
De tweede vraag is gaat dit gewoon werken, of bouw je met het intrappen van de rem druk op in het reservoir waardoor ik er een terugslagklep tussen moet bouwen?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? De slang is namelijk goedkoop en ook een klein tankje (deze van 15 CC) kost maar € 7,-. Dat is de rede dat ik zelf iets wil gaan maken en ook dat ik denk dat ik niet de eerste ben. "Ons ben toch een bietje zunnig"
Hoe groot moet dit tankje zijn? Een scootertankje vind ik er heel mooi uitzien (bescheiden en klein)
Dit is 15 cc. Zou dit genoegd zijn of is dit aan de kleine kant? Het is natuurlijk puur voor het vloeistofstofniveau makkelijk te zien en het makklelijk bijvullen, en als het goed is ontsnapt dit niet.
Nu wil ik remvloeistof bestendige slang gebruiken. Om deze op de hoofdremcilinder aan te sluiten wil ik in de achterste plug (De plug boven het gele dopje) draad tappen en hier een nippel in schroeven waar ik de "rubber slang" overheen schuif en vast zet met slangklemmen. Is dit een goeie optie?
De tweede vraag is gaat dit gewoon werken, of bouw je met het intrappen van de rem druk op in het reservoir waardoor ik er een terugslagklep tussen moet bouwen?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? De slang is namelijk goedkoop en ook een klein tankje (deze van 15 CC) kost maar € 7,-. Dat is de rede dat ik zelf iets wil gaan maken en ook dat ik denk dat ik niet de eerste ben. "Ons ben toch een bietje zunnig"
Hallo jeroen
Ook bij mij zit er een tankje voor remolie in het motor gedeelte als voorraad
In de nippel die jij bedoeld heb ik een gat geboord en daarna draad [ 1/4 gas ] in getapt
Ik had nog een koperen tule deze heb ik met loctite gemonteerd
Neem wel remoliebestendige slang want de meeste slang lost op aan de binnenzijde
ik heb speciale slang gekocht in Etten-Leur wel aan de prijs ik dacht €25,- p/m
Het tankje hoef niet zo groot te zijn want er zit ook voorraad olie in de slang
Vergeet niet het ontluchting gaatje in de vuldop van de remcilinder dicht te maken anders loopt daar de remolie uit HEEL BELANGRIJK
Groeten Aad te Klundert
Ook bij mij zit er een tankje voor remolie in het motor gedeelte als voorraad
In de nippel die jij bedoeld heb ik een gat geboord en daarna draad [ 1/4 gas ] in getapt
Ik had nog een koperen tule deze heb ik met loctite gemonteerd
Neem wel remoliebestendige slang want de meeste slang lost op aan de binnenzijde
ik heb speciale slang gekocht in Etten-Leur wel aan de prijs ik dacht €25,- p/m
Het tankje hoef niet zo groot te zijn want er zit ook voorraad olie in de slang
Vergeet niet het ontluchting gaatje in de vuldop van de remcilinder dicht te maken anders loopt daar de remolie uit HEEL BELANGRIJK
Groeten Aad te Klundert
-
- Morris vriend
- Berichten: 37
- Lid geworden op: di 30 jul 2013 17:33:54
- Locatie: Oudenbosch
Aad,
bedankt nog voor de reactie! Dat van dat ontluchtingsgaatje is inderdaad een hele goeie tip! Kan dit gewoon dicht gelast worden? Maar moet ik dan in het tankje geen ontluchtingsgaatje maken, of is dat overbodig?
Er hoeft dus geen terugslagklepjes of iets dergelijks tussen als ik het goed begrijp? Ik ben er voorlopig nog niet aan toe, maar ik dacht laat ik me er alvast in gaan verdiepen!
bedankt nog voor de reactie! Dat van dat ontluchtingsgaatje is inderdaad een hele goeie tip! Kan dit gewoon dicht gelast worden? Maar moet ik dan in het tankje geen ontluchtingsgaatje maken, of is dat overbodig?
Er hoeft dus geen terugslagklepjes of iets dergelijks tussen als ik het goed begrijp? Ik ben er voorlopig nog niet aan toe, maar ik dacht laat ik me er alvast in gaan verdiepen!
-
- Morris vriend
- Berichten: 37
- Lid geworden op: di 30 jul 2013 17:33:54
- Locatie: Oudenbosch
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
in dat geval is er nog een iets betere oplossing, om bussen op assen te blokkeren tegen verschuiven hebben we boutjes zonder kop, met een inbus die in de draad zit.
Dan zou de oplossing met schroefdraad er in, en dit boutje met een drupje locktite er voor zorgen dat het ook weer los kan.
Dan zou de oplossing met schroefdraad er in, en dit boutje met een drupje locktite er voor zorgen dat het ook weer los kan.
nooit klaar met werken