Blower van de kachel

Voor vele nog steeds een een moeilijk te bevatten deel van de Morris. Hier vind je hulp.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
Jeroen '65 kever
Morris vriend
Berichten: 37
Lid geworden op: di 30 jul 2013 17:33:54
Locatie: Oudenbosch

Blower van de kachel

Bericht door Jeroen '65 kever »

Ik heb mijn kachel gedomenteerd en heb gemerkt dat deze niet werkte. Aangezien deze er behoorlijk goed uit zag heb ik het anker eens goed opgeschuurd en ook de aansluitingen schoongemaakt. Het gevolg was leven!!

Ik vind alleen dat hij een heel erg ''zeurend'' geluid maakt en dat hij ook vrij hard klinkt. Ook viel het mij op dat de behuizing van de motor behoorlijk warm word. Is dat normaal of moet ik de lagers beter smeren en zoja waar kan ik dit het best mee doen?

Verder zit ik met een probleempje. Dit zijn de schroefjes, moertjes en veertjes die ik heb, maar hoe slecht het ook is ben ik vergeten wat waar hoord :oops: Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Dit zijn de onderdelen:

Afbeelding

Ik weet waar de bouten en moertjes rachts op de foto horen. Ook weet ik waar het klemmetje linksonder voor is. Het gaat mij dus om de twee plastic dopjes en de veertjes. Deze veertjes bleken overigens met het openen van de behuizing al los onderin te liggen. Ze zijn niet van de koolborsteltjes want hier zitten dunnere in.

Wie het weet mag het zeggen!
Jeroen '65 kever
Morris vriend
Berichten: 37
Lid geworden op: di 30 jul 2013 17:33:54
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Jeroen '65 kever »

Na heel lang zoeken ben ik het volgende plaatje tegen gekomen. Daar is heel duidelijk de veer en de ''spacer'' te zien dus ik ben eruit! helemaal perfect!
Omdat er misschien ooit iemand met hetzelfde probleem komt te zitten, aangezien de veer en de plastic bus al los zijn voor je de behuizing open kunt maken zal ik de oplossing die ik tegen kwam even posten!

Afbeelding
Plaats reactie