Afgelopen maanden is er niet veel gebeurd, te weinig thuis, en teveel andere zaken die ook belangrijk zijn.
De morris staat dus in een hoekje stof te happen, wachtend op een motor.
Een van de schoolgaande kinderen had een drijfstanglager kapot in zijn oude starlet, en dus voor een paar tientjes een draaiend gedeelte gescoord, blok omgebouwd, en die er in gehangen.
Dit weekend pruttelde het blokje weer, nog het een ene ander nalopen en hij kan weer rijden.
Kosten ongeveer 125 euro, het duurste was de koppakking, olie, oliefilter en de nieuwe koelvloeistof...
Alleen denk ik wel de oplossing te hebben om te voorkomen dat ik vanwege slecht zicht naar achter, toch buitenspiegels moet gaan monteren.
Die van mij heeft ze nooit gehad, in de praktijk hoor ik dat de spatbord speiegls toch te klein zijn, en ondertussen ben ik dik tevreden over de achteruitrij camera in de prius.
Er blijken cameratjes te zijn die je in de houder van de kentekenverlichting kunt monteren, maar ook die in de kentekenplaat houder kunnen.
Omdat die in de prius naast de kenteken verlichting zit, en niet of nauwelijks opvalt, gaat daar mijn voorkeur naar uit.
Onderkant MM behandelen d.m.v. kantelbrug
-
- Morris legende
- Berichten: 294
- Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
die spiegels zijn er ook als nood nog op te zetten, de binnenspiegel laat ik origineel, en desnoods een spatbord spiegel bedoeld voor caravans.
Die dingen klem je er op, en boren doe ik absoluut niet, ook niet voor een tijdelijke spiegel.
Maar ik begreep dat ik alleen maar de auto hoef te tonen, het is een belg uit 1951, en hij moet compleet zijn.
Als ik de motor er dus in heb liggen, en de ramen los achterin, samen met de losse nieuwe kabelboom schijnt het al voldoende te zijn.
Bovendien moet hij voldoen aan de regels die geldig waren voor die tijd, richting aanwijzers heeft hij dus ook niet.
Hij staat op de wielen, en er is een motor, op zich zou ik er dus al snel mee naar de RDW kunnen
Die dingen klem je er op, en boren doe ik absoluut niet, ook niet voor een tijdelijke spiegel.
Maar ik begreep dat ik alleen maar de auto hoef te tonen, het is een belg uit 1951, en hij moet compleet zijn.
Als ik de motor er dus in heb liggen, en de ramen los achterin, samen met de losse nieuwe kabelboom schijnt het al voldoende te zijn.
Bovendien moet hij voldoen aan de regels die geldig waren voor die tijd, richting aanwijzers heeft hij dus ook niet.
Hij staat op de wielen, en er is een motor, op zich zou ik er dus al snel mee naar de RDW kunnen
nooit klaar met werken
met de minor naar de rdw
ik ben ook met een incomplete minor naar de rdw gegaan. Ik had het interieur thuis gelaten maar wel foto's meegenomen hoe hij eruit zag. Ik vertelde dat ik eerste de bodem wilde inspecteren om zeker te weten of hij te redden was. Mijn minor was een originele engelse. Het enigste probleem wat ik had was dat ik de Engelse koplampen er nog inhad en dit mocht dus blijkbaar niet. Na even onderhandelen kreeg ik toch een kenteken. Ik gaf al argument dat ik hem toch nog apk moest keuren en dat de lampen dan toch gecontroleerd werden. Mijne heeft ook maar 1 spiegel aan de bestuurderskant en geen gordels.
Mijn morris minor is uit 1962, een saloon met kleur smokey grey
Mijn morris minor is uit 1962, een saloon met kleur smokey grey
Morris Minor uit 1962 is de weg weer op