Restaureer hulp

Vertel hier anderen over je restauratie of andere projecten met je Morris.
Plaats reactie
MarkMather

Restaureer hulp

Bericht door MarkMather »

Hi, mijn naam is Mark Mather,

Ik heb van mijn vader een Morris Minor geerfd.
Hij was net begonnen om deze auto te restaureren maar vrij onverwacht overleden. Vervolgens heeft mijn zus gedreven door hebberigheid en misgunning de verdeling van zijn nalatenschap vijf jaar door het gerecht laten slepen.
Nu is middels een vonnis de Morris eindelijk vrij gekomen en wil ik kijken of het haalbaar is om de restauratie alsnog af te maken.
Enorm probleem hierbij is dat mijn vader een geweldige auto monteur was met zo'n 65jaar ervaring. Helaas mis ik daar 65jaar van....
Voor zover ik weet loopt de motor al zal die sowieso na 5 jaar nagekeken moeten worden.
Alle onderdelen lijken bij elkaar te staan daar hij de deuren, spatborden en voor en achterklep verwijderd had.
Hij was bezig om de roestige plekken van de auto te herstellen.

Het is één van de weinige dingen welke ik van hem heb en zou het geweldig vinden als ik de auto weer op de weg zou kunnen krijgen ter nagedachtenis aan hem.
Snap dat het geld gaat kosten, maar moet de realistische afweging maken of het allemaal haalbaar en betaalbaar zal zijn.

Kan iemand mij helpen te bepalen waar ik ongeveer aan moet denken als ik de auto rijbaar zou willen krijgen? Het hoeft geen museumstuk te worden, maar een leuk rijdbaar autootje voor weekend ritjes in de zomer.

Bvd voor jullie suggesties en hulp.

Vrgr,
Mark
Teake
Vast meubelstuk van het forum

Re: Restaureer hulp

Bericht door Teake »

Er zijn een paar zaken belangrijk: waar woon je , en welke leeftijd is de auto, en hoe ver is het laswerk gevorderd.
De rest is een kwestie van sleutelen met beleid, eerst denken en dan doen.
Het is zeker een voordeel als je bij huis kunt sleutelen, en een verwarmde garage is nog beter. (Die heb ik namelijk)

Als je Engels goed is, kun je op het Britse forum heel veel informatie vinden over hoe ze het daar gedaan hebben.
Bijna elk onderdeel wat vervangen of gerepareerd kan worden staat daar vaak al met foto's en beschrijving er bij.

Vooral van de modellen van na 1956 is eigenlijk alles wel verkrijgbaar, van de zijklepper met het stijltje in de voorruit heb ik nog wel wat materiaal op zolder liggen.
nooit klaar met werken
MarkMather

Dank je wel voor jouw reactie.
Ik woon in de buurt van Den Bosch.
Ben op zich best handig en heb jarenlang mijn vader regelmatig geholpen maar duidelijk destijds het belang om van hem te leren niet ingezien.

Ik zal kijken of ik bv chassis nr's etc kan vinden en enkele foto's toevoegen om jullie een idee te geven.

Al jullie hulp om mijn vader's nalatenschap aan de gang te krijgen wordt enorm gewaardeerd!

Van alle anderen om mij heen krijg ik alleen reacties is de trend van... Ouwe meuk weg ermee, wat moet je ermee, niets waard.
Maar de emotionle waarde is voor mij heel groot, dus als ik iets kan bereiken dan wil ik dat echt proberen.

Vrgr,
Mark
Teake
Vast meubelstuk van het forum

Bericht door Teake »

Omdat ik in het noorden woon is den Bosch net te ver om even te kijken.
Denk dat je moet beginnen met inventariseren, en ook eens een bezoek brengen aan een bedrijf in Engeland.
Vlak bij Cambridge zit er eentje die de MM vanaf de grond weer in fabrieks nieuwe staat brengt, en als je daar toch bent, kun je gelijk bij ESM een vrachtje onderdelen ophalen voor de technische herbouw.
nooit klaar met werken
MarkMather

Haha, ja dat is even wat ver om op en neer te rijden.

Ik ga eens nadenken over wat verstandig is.

Geniet van Pasen.
MarkMather

Re: Verkoop auto

Helaas, na over het hele proces nagedacht te hebben en het gegeven dat ik niet over voldoende kennis beschik om het werk te doen, heb ik besloten dat het waarschijnlijk het beste is als ik de auto in zijn huidige toestand verkoop aan iemand die wel de kennis, kunde en budget heeft voor een volledige restauratie.

Dus mocht je iemand weten...
De auto is qua onderdelen compleet, alleen zijn de deuren, motorkap, grill los erbij. Die had mij vader er destijds al afgehaald om aan de rest te kunnen werken.
Plaats reactie