benzine meter en km teller defect

Hier kun je terecht met al je technische vragen met betrekking tot motor,versnellingsbak, achteras enz. enz.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
elsjac

benzine meter en km teller defect

Bericht door elsjac »

dag aan allen; Ben nieuw Sinds april dit jaar 2023 dus hier en heb een vraag over mijn Lowlight van vermoedelijk 1948, ingevoerd in Nederland 1955 volgens kenteken ten naam stelling in Nederland.
de Benzinemeter geeft,al is de tank ik vol> 1/2 vol aan.je weet dus nooit wanneer de tank leeg is en dat is lastig
de snelheidsmeter doet niets .
vraag; is de benzinemeter;( idee) waarschijnlijk vlotter weerstand te repareren ?? en is bijv. het wormwieltje( idee) of de aandrijfkabel in de bak de veroorzaker dat de snelheidsmeter niet werkt hoor graag van een techneut het te volgen repa. plan groet van een Lowlight piloot.
Teake
Vast meubelstuk van het forum

Re: benzine meter en km teller defect

Bericht door Teake »

De tankmeter is vaak de boosdoener, alleen bij de MM is het niet eentje die overal op de plank ligt.
Hij kan gewoon vast zitten, en dan heb je mogelijk geluk, maar hij kan ook gewoon een defecte spoel hebben.
Nieuw zijn ze lastig verkrijgbaar, ik moet de mijne ook nog vervangen en heb kortgeleden eentje gescoord in de UK.

Teller heb je 3 opties:
De aandrijving versleten, dat kun je zien als je het onderdeel even uit de bak pakt, Kabel gebroken, of teller stuk.
Dat laatste komt minder vaak voor en is ook wel te repareren.
Bouwjaar is goed vast te stellen met het chassisnummer en wat visuele eigenschappen.
Hier vindt je de lijst met bekende nummers en bouwjaren:
http://seriesmm.mmoc.org.uk/reglist.htm
nooit klaar met werken
Plaats reactie