Probleem vlotter - benzinemeter
Probleem vlotter - benzinemeter
Mijn benzinemeter blijft constant ‘vol’ aangeven. De vlotter blijkt niet kapot te zijn. Toen we hem uit de tank haalden was hij wel droog (vreemd). Toch gaat hij soepel op een neer aan het stangetje; hij heeft dus niet vastgehangen. Ook raar is, dat de wijzer van de benzinemeter naar beneden gaat als we de vlotter omhoog bewegen. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? (Morris Minor Tourer, 1956)
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 559
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Probleem vlotter - benzinemeter
De eerste gedachte zou zijn dat het de verkeerde tankmeter is, er zit namelijk verschil tussen de eerste en laatste generatie meters.
Of de verkeerde dashboard meter, maar dat is eenvoudiger te controleren.
Heb je de weerstand toevallig gemeten bij vlotter beneden en boven, ten opzichte van massa?
Of de verkeerde dashboard meter, maar dat is eenvoudiger te controleren.
Heb je de weerstand toevallig gemeten bij vlotter beneden en boven, ten opzichte van massa?
nooit klaar met werken
Re: Probleem vlotter - benzinemeter
Is aan de hand van deze foto te zeggen of dit de juiste vlotter is?
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 559
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Probleem vlotter - benzinemeter
Op de foto kan ik weinig herkennen, maar is de weerstand gemeten met de vlotter beneden of boven?
Ik kan de mijne eens meten met de vlotter boven ter vergelijking, ik heb een oud model
Ik kan de mijne eens meten met de vlotter boven ter vergelijking, ik heb een oud model
nooit klaar met werken
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 559
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Probleem vlotter - benzinemeter
vol 90 ohm, leeg 2 ohm bij een losse tankmeter in de schuur
Dat betekend dat wanneer je de draad van de tankmeter bij de tank aan massa legt, de meter op het dashboard leeg aangeeft, en bij de losse draad vol.
Ik neem aan dat je de tankmeter in het midden van de teller hebt, onderaan?
Wellicht dat jouw auto een "omgebouwde" Engelse RHD is, waar een mijlenteller in gezeten heeft, en nu een km teller in zit?
Het is dan belangrijk dat de juiste gemonteerd is want de teller met tankmeter en de vlotter zijn een setje wat bij elkaar hoort.
Als jouw teller het nummer SN4419/05 heeft, en het chassisnummer tussen de 1082717 en 1206703 ligt, zou het de teller zijn die bij de auto hoort.
Tussen chassisnummer 444801 en 1082717 zijn er in de boeken geen Km/H tellers bekend.
Klopt de snelheid op de teller met de werkelijkheid?
De achteras ratio's liggen namelijk tussen 4.22 en 5.375 voor de verschillende bouwjaren.
Dat betekend dat wanneer je de draad van de tankmeter bij de tank aan massa legt, de meter op het dashboard leeg aangeeft, en bij de losse draad vol.
Ik neem aan dat je de tankmeter in het midden van de teller hebt, onderaan?
Wellicht dat jouw auto een "omgebouwde" Engelse RHD is, waar een mijlenteller in gezeten heeft, en nu een km teller in zit?
Het is dan belangrijk dat de juiste gemonteerd is want de teller met tankmeter en de vlotter zijn een setje wat bij elkaar hoort.
Als jouw teller het nummer SN4419/05 heeft, en het chassisnummer tussen de 1082717 en 1206703 ligt, zou het de teller zijn die bij de auto hoort.
Tussen chassisnummer 444801 en 1082717 zijn er in de boeken geen Km/H tellers bekend.
Klopt de snelheid op de teller met de werkelijkheid?
De achteras ratio's liggen namelijk tussen 4.22 en 5.375 voor de verschillende bouwjaren.
nooit klaar met werken
Re: Probleem vlotter - benzinemeter
Bedankt voor de uitgebreide info! Ik heb een RHD (niet omgebouwd) met een gecombineerde mile en km-teller. Hij geeft de snelheid in km wel goed aan. De teller heeft het nummer SN-4423/04 en het chass.nr. is 1140900. Volgens jouw info zou die combinatie dus niet kloppen. De gegevens van de ohm-meting moet ik even bij mijn kennis navragen - ik heb daar zelf geen kaas van gegeten…
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 559
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Probleem vlotter - benzinemeter
wellicht dat dan de montage van een nieuwe vlotter al gaat helpen, zo duur is deze niet in Engeland.
https://www.morrisminorspares.com/fuel- ... es-p830608
https://www.morrisminorspares.com/fuel- ... es-p830608
nooit klaar met werken
Re: Probleem vlotter - benzinemeter
De door jou voorgestelde vlotter ziet er anders uit dan degene die er nu in zit. Ik heb nu deze:
Die jij voorstelt is voor modellen vanaf 1964, maar past wel bij de kleur (black) van de klok. Zou dat dus het probleem kunnen zijn? Verkeerde combinatie klok en vlotter?-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 559
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Re: Probleem vlotter - benzinemeter
Klopt, je moet een van beide vervangen en aan de benzinevlotter kun je het beste komen.
De teller kan ook, maar dan moet je wel eentje hebben met de juiste ratio en leeftijd, in jouw geval de SN4419/05.
En dan nog eentje die goed werkt.
De vervanger is een moderne meter die past en werkt, de oorspronkelijke vlotter zoeken zal wat duurder zijn vermoed ik.
De teller kan ook, maar dan moet je wel eentje hebben met de juiste ratio en leeftijd, in jouw geval de SN4419/05.
En dan nog eentje die goed werkt.
De vervanger is een moderne meter die past en werkt, de oorspronkelijke vlotter zoeken zal wat duurder zijn vermoed ik.
nooit klaar met werken
Re: Probleem vlotter - benzinemeter
Mijn vlotter-probleem is opgelost! Het duurde even, maar deze week is de nieuwe vlotter eindelijk binnengekomen. Het stangetje aan de drijver is beduidend langer dan bij de oude vlotter - mogelijk dat dat ook heeft meegespeeld. Ik kan nu eindelijk, na 7 jaar, zien hoeveel ik in de tank heb…
Teake, bedankt voor je goede advies!
Teake, bedankt voor je goede advies!
- Bijlagen
-
- 180AD579-78AA-4C80-BE6D-6FB995857C88.jpeg (68.62 KiB) 1064 keer bekeken