Kleur Morris minor

Vertel hier anderen over je restauratie of andere projecten met je Morris.

Moderators: jan stolp, Freddy

Plaats reactie
Gdaman12
Berichten: 2
Lid geworden op: za 18 jun 2022 17:55:27

Kleur Morris minor

Bericht door Gdaman12 »

Goedemiddag Iedereen,

Mijn naam is Gido, ik ben 25 jaar. Ik heb eind vorig jaar de morris van mijn ouders overgekocht. Nadat deze 15 jaar in weer en wind buiten heeft gestaan ben ik de uitdaging aan gegaan om deze morris weer knap te krijgen.

Toen ik er eind vorig jaar aan begon werkte niets, elektronica niet, remmen niet, de motor liep niet eens en daarnaast had de morris ook nog 4 lekke banden. Nu ruim een half jaar verder ben ik een heel eind gekomen. Na veel sleutel, las en tectyl werkzaamheden is de morris mechanisch en elektronisch helemaal op orde. De laatste stap voorr het compleet weer in elkaar zetten van de auto is de spuiter.

Nu heb ik de volgende vraag. Wat is de kleur van mijn morris? Hoe heet deze origineel en wat is eventueel de kleurcode zodat ik dit kan door geven aan de spuiter.

https://gyazo.com/e5b9d432fb52a9d55ddd019b83742903

(de foto is van 15 jaar geleden, momenteel is hij helemaal uit elkaar en een stuk minder mooi)

Wat een heerlijk autotje is het, ik hoop er nog veel plezier van te hebben.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes, Gido.
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: Kleur Morris minor

Bericht door Teake »

Een goede spuiter heeft de kleurcode op merk en bouwjaar in een zogenaamde waaier wel beschikbaar, deze blauwe kleur kwam vajer voor.
En anders kan hij hem scannen, dat is ook gebeurd met de goudkleurige fronten van het dashboard van mijn MM.
nooit klaar met werken
Gdaman12
Berichten: 2
Lid geworden op: za 18 jun 2022 17:55:27

Re: Kleur Morris minor

Bericht door Gdaman12 »

Bedankt! ik ga het eens navragen. helaas is de lak is een slechte staat waardoor scannen bijna onmogelijk is... Vandaar dacht ik van laat ik ook even wat huiswerk doen om de spuiter te helpen.
Plaats reactie