profiel

Even bijkletsen of wat laten zien. De koffiehoek is er de plek voor

Moderators: jan stolp, Michel, Willem

Plaats reactie
paul kwakkenbos
Morris vriend
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 17:09:52
Locatie: nieuwkoop

profiel

Bericht door paul kwakkenbos »

Alweer enige tijd geleden was er een minorage met onder andere aantallen auto's in de club en modellen. Nu vraag ik mij af hoe dat up to date blijft.
Ik heb inmiddels 2 pick ups, maar in mijn profiel staat mijn tweedeurs saloon vermeld, aangezien ik maar 1 auto kan vermelden.
In de grafiek stond bijvoorbeeld een aantal pick ups in de club vermeld, waarbij die twee van mij dus nog niet eens bijgeteld waren.
Moet ik ze op een andere manier aanmelden? Ik hoor het graag!
roel Hogervorst
Morris vriend
Berichten: 25
Lid geworden op: za 29 apr 2017 9:25:33
Locatie: 0649760112

Re: profiel

Bericht door roel Hogervorst »

Het fijne weet ik er niet van maar als je op de website inlogt is er een omgeving waar je die gegevens kan invullen en ook die van andere kan vinden.

Ik weet nog dat dit een gevoelig onderwerp was ivm privacy wetgeving. Maar daar was een optie voor gemaakt of je zichtbaar wilt zijn of niet.

Heb je daar al eens gekeken?
paul kwakkenbos
Morris vriend
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 17:09:52
Locatie: nieuwkoop

Re: profiel

Bericht door paul kwakkenbos »

Ja dat klopt, maar als je meer dan 1 auto hebt kun je toch maar 1 model vermelden (je favoriete model), dus ik vroeg me af hoe de club dan aan de cijfers komt van welk type er hoeveel zijn.
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: profiel

Bericht door Teake »

Je kunt bij de RDW ook een overzicht downloaden van de gekentekende auto's van het type, alleen zit daar vaak wel wat vervuiling tussen vanwege de invoer.
Het is maar net hoe de RDW ambtenaar de auto gaat noemen wanneer je hem voor de invoerkeuring brengt.
Daarnaast heb je nog een hoeveelheid auto's die in restauratie staan, en nog niet zijn ingevoerd.
Sommige hebben al een "IVIN" nummer gekregen van de RDW, zodat ze wel ergens bekend zijn, maar er zijn ook die hier en daar nog met de buitenlandse documenten in een schuurtje staan. Die van mij is dus 6 jaar in mijn bezit geweest voor ik ermee naar de RDW ging, en hoe lang hij bij de heer van Galen gestaan heeft, weet ik niet.
Wat er dus in totaal nog aan Morrisjes bestaat is nooit met zekerheid te zeggen, iets van 25 jaar geleden is er een schoning geweest bij de RDW, waarbij alle auto's die al een bepaalde tijd niet meer verzekerd waren of wegenbelasting voor betaald was, uit het gewone register gehaald zijn.
Dat zou je dus onder de noemer slapende kentekens kunnen zetten.
In die groep zitten zowel auto's waar de papieren van zoekgeraakt zijn als aoto's die gesloopt zijn, waar de papieren ergens in een lade zijn beland als aandenken.
Bijvoorbeeld die van de oude Morris bezitter die we de afgelopen zomer met 2 clubleden bezocht hebben, om nog een keer in de auto te kunnen zitten waar hij vroege in gereden had.
nooit klaar met werken
paul kwakkenbos
Morris vriend
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 05 nov 2007 17:09:52
Locatie: nieuwkoop

Re: profiel

Bericht door paul kwakkenbos »

Hallo Teake,
Ja, ik snap je verhaal, maar het lijkt me toch ook voor de club juist makkelijker als degenen die dat willen al hun auto's kunnen aanmelden met kleur, kenteken en jaartallen etc. De tweede heeft bij mij ook acht jaar geduurd en nu nummer drie zal ook wel weer even duren voor die af is, maar in principe zijn ze binnen de club.
Het is verder ook niet van levensbelang, maar ik vroeg het me gewoon af.

Sowieso bedankt voor de reactie en Roel ook uiteraard. Gelukkig zijn er soms nog mensen op het Forum! :D
Plaats reactie