Bandenmaten welke zijn geschikt

Alle vragen over lassen, Traveller hout, plaatwerk ed. mag je hier stellen.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
Hans Akke
Morris vriend
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 23 apr 2021 10:40:37
Locatie: Heemstede
Contacteer:

Bandenmaten welke zijn geschikt

Bericht door Hans Akke »

Ik heb op mijn Morris Saloon 1968 bandjes zitten die ver over de houdbaarheids (DOT 098) datum zijn. Ze zien er nog keurig uit daar niet van maar het rubber is wel een beetje hard inmiddels. Nu wil ik er graag 4 nieuw banden onder zetten, maar ook geen vermogen betalen. Wat momenteel hier in Nederland te koop is in de goeie maat is vind ik te duur. Als je echter naar een iets andere maat kijkt dan is er heel veel te koop, met name in de range 165/70 14 is er ruime keus. Zoals we dat berekend hebben zou die maat moeten passen op de Morris uitgaande van de velgmaat 4,5 J. Heeft er iemand ervaring mee of dat gaat? En zo ja hebben jullie nog voorkeur merken? Hankook biedt ook wel interessante banden aan in die maat.
Met vriendelijke groet,
Hans Akke
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: Bandenmaten welke zijn geschikt

Bericht door Teake »

Ik heb er 155/80/14 onder liggen, in Bakkeveen op bestelling gehaald.
Omdat er geen topsnelheden gereden worden, en ook geen tienduizenden kilometers per jaar mee gereden worden, is het merk van minder belang.
nooit klaar met werken
Hans Akke
Morris vriend
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 23 apr 2021 10:40:37
Locatie: Heemstede
Contacteer:

Re: Bandenmaten welke zijn geschikt

Bericht door Hans Akke »

Het merk is ook niet zo belangrijk, maar als ik voor een vergelijkbare prijs een stel banden van een betere kwaliteit kan krijgen dan komt dat het comfort ook tengoede.
Met vriendelijke groet,
Hans Akke
Plaats reactie