Sloten vervangen

Hier kun je terecht met al je technische vragen met betrekking tot motor,versnellingsbak, achteras enz. enz.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
Theo van de Velde
Morris verslaafd
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 01 aug 2014 16:25:29
Locatie: Den Bosch

Sloten vervangen

Bericht door Theo van de Velde »

Ik heb een nieuw setje sloten gekocht, ter vervanging van de 3 verschillende sleutels die ik nu nodig heb.
Heeft iemand tips hoe ik de sloten in deur, contact en koffer kan vervangen?

Bedankt,
Theo
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: Sloten vervangen

Bericht door Teake »

De koffergreep lijkt me duidelijk, 2 moertjes van binnen, of 2 boutjes van buiten als het een MM betreft en het hele slot vervangen.
De deursloten er uit halen door eerst het palletje om hem van binnenuit af te sluiten, er uit te wippen.
Dat palletje is een plaaggeest waar je wat geduld voor moet hebben, maar aan het uiteinde zit een simpel borgveertje wat je er zo uit trekt.
Dan het slot er uit schroeven, om erbij te kunnen.
stang naar voren even los en de schroeven er uit.
Bij die van mij heb ik het raam er eerst uit gehaald, en er ook later weer in gezet, ook in de jongere auto's maakt dat het klusje van slot verwisselen er niet slechter op.
nooit klaar met werken
Theo van de Velde
Morris verslaafd
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 01 aug 2014 16:25:29
Locatie: Den Bosch

Re: Sloten vervangen

Bericht door Theo van de Velde »

Hoi Taeke,

Bedankt voor je reactie.
Ik moet alleen het cilindertje van de koffer-greep en de cilinder in het deurslot vervangen. Enig idee hoe ik dat doe?
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Re: Sloten vervangen

Bericht door Teake »

Ik heb mijn kofferslot compleet uitgewisseld, ook vanwege het chroom.
Maar er zit in elk geval in het portierslot, een stalen pennetje wat in de groef van het slot valt.
Alleen om dat pennetje er uit te wippen moet je volgens mij het oude slot mollen, waant je komt er niet achter op een normale manier.
uitboren geeft ook risico, aluminium is zachter dan staal.

Overigens heb ik dus oudere sloten, omdat die van mij een MM is uit 1951, mogelijk gaat het bij de nieuwere iets gemakkelijker.
nooit klaar met werken
Plaats reactie