Claxon en binnenverlichting uitgevallen

Voor vele nog steeds een een moeilijk te bevatten deel van de Morris. Hier vind je hulp.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
doesarn
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 29 dec 2013 12:28:45
Locatie: est

Claxon en binnenverlichting uitgevallen

Bericht door doesarn »

Beste Mensen,

afgelopen ben ik nog wat verder gegaan om mijn Morris stap voor stap verder af te maken. Nu werkte mijn binnenverlichting niet meer (schakelaars defect bij de deuren). Deze heb ik vervangen maar daarna werkte de claxon ook ineens niet meer. Weten jullie of er ergens een zekering zit? De zekeringen onder de motorkap zijn wel allen goed. Verder werkt alles nog gewoon. Heeft iemand een idee of heeft iemand een schema?

mvg Arno
Morris Minor uit 1962 is de weg weer op
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Voor zover ik kan zien zitten binnenverlichting en claxon op dezelfde zekering.
Mijn schema is wel van de oudere types, maar er is eentje bij met de klok in het midden.
Het moet de zekering zijn met slechts 1 aansluiting, kleur code 36 (bruin/blauw) en 49 (paars).
Op al mijn schema's is het de paarse draad, maar van de auto's na 1956 heb ik daar geen bevestiging van.
Op de paarse draad moet je altijd de accuspanning meten ten opzichte van het chassis, dus een meetpen op het blok, en eentje op de zekering.
Heb je op de bruine draad met blauwe streep wel spanning, en op de paarse niet, is echt de zekering stuk.
Als je zeker weet dat de binnenverlichting aan staat, kun je de multimeter ook over de zekering zelf heen zetten.
nooit klaar met werken
Plaats reactie