olielekkage differentieel
olielekkage differentieel
Goeienavond.
Ik heb wat olielekkage bij de voorste oliekeerring van het differentieel. Een mooie dwarse streep olie op de bodem is het gevolg.
Weet iemand of deze keerring ook te verwijderen is zonder de hele achteras te hoeven demonteren?
Hoe krijg ik de moer los als het flensje meedraait?
Ik ben benieuwd....
Simon
Ik heb wat olielekkage bij de voorste oliekeerring van het differentieel. Een mooie dwarse streep olie op de bodem is het gevolg.
Weet iemand of deze keerring ook te verwijderen is zonder de hele achteras te hoeven demonteren?
Hoe krijg ik de moer los als het flensje meedraait?
Ik ben benieuwd....
Simon
achteras
Simon
Als je de keuring van het differentieel wilt vervangen zal de aandrijfas er onderweg moeten.
De borgmoer krijg je het makkelijkst los met een luchtsleutel.
Als die eraf is een zelftapper of 2 in de leerling draaien en hem eruit trekken.
Vervolgens de nieuwe insmeren met olie op het afdichtingsvlak en ervoor zorgen dat hij goed recht in het huis geperst wordt.
Voordat je dit doet eerst kijken of de as niet is ingelopen is dit wel het geval as opschorten, en eventueel de nieuwe leerling iets minder ver in het huis monteren .
Succes
Henk Diedering :lol:
Als je de keuring van het differentieel wilt vervangen zal de aandrijfas er onderweg moeten.
De borgmoer krijg je het makkelijkst los met een luchtsleutel.
Als die eraf is een zelftapper of 2 in de leerling draaien en hem eruit trekken.
Vervolgens de nieuwe insmeren met olie op het afdichtingsvlak en ervoor zorgen dat hij goed recht in het huis geperst wordt.
Voordat je dit doet eerst kijken of de as niet is ingelopen is dit wel het geval as opschorten, en eventueel de nieuwe leerling iets minder ver in het huis monteren .
Succes
Henk Diedering :lol:
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Sorry voor het late antwoord, ik was even op het zuidelijk halfrond aan het werk.
Soms kun je ook een iets andere keerring pakken, niet elk type heeft de afdichting op dezelfde plek, en sommige hebben zelfs een dubbele ring als afdichting.
Als je de optie hebt voor een draaibank, hem er even inzetten en met scotch brite glimmend maken.
Als je daarna een iets andere keerring pakt, waarbij een extra stofring zit, en de drukrand op een iets andere plek, weet je zeker dat hij dicht is.
de stofrand is best belangrijk onder de auto, niet elke aftermarket keerring heeft deze.
Even googelen op afbeeldingen dan zie je wel wat ik bedoel.
Soms kun je ook een iets andere keerring pakken, niet elk type heeft de afdichting op dezelfde plek, en sommige hebben zelfs een dubbele ring als afdichting.
Als je de optie hebt voor een draaibank, hem er even inzetten en met scotch brite glimmend maken.
Als je daarna een iets andere keerring pakt, waarbij een extra stofring zit, en de drukrand op een iets andere plek, weet je zeker dat hij dicht is.
de stofrand is best belangrijk onder de auto, niet elke aftermarket keerring heeft deze.
Even googelen op afbeeldingen dan zie je wel wat ik bedoel.
nooit klaar met werken
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
As kan vaak wel blijven zitten, maar de steekassen moeten wel een stukje naar buiten getrokken worden.
Anders krijg je de klok er niet uit.
Bij veel auto's hoef je de remmen niet los te halen en later te ontluchten, met wat geluk heb je genoeg ruimte om de as er (een stukje) uit te trekken.
Anders krijg je de klok er niet uit.
Bij veel auto's hoef je de remmen niet los te halen en later te ontluchten, met wat geluk heb je genoeg ruimte om de as er (een stukje) uit te trekken.
nooit klaar met werken
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Ik heb dat nog nooit bij de hand gehad bij een later type MM, maar soms kun je een stukje draad uit de moer zien steken.
Ik geval van twijfel ga ik er dan even met de nagel in, en draai rechtsom met de nagel. Gaat de nagel vastlopen is de draad rechts.
En zit er geen borging in die je plaagt?
Voor kort meer power op de luchtsleutel drukreduceer zo hoog mogelijk, wachten tot de compressor afslaat, en een drupje (of meer) olie in de lucht aansluiting.
Omdat de luchtmotor dan beter afsluit, heeft hij ook iets meer power.
Ik geval van twijfel ga ik er dan even met de nagel in, en draai rechtsom met de nagel. Gaat de nagel vastlopen is de draad rechts.
En zit er geen borging in die je plaagt?
Voor kort meer power op de luchtsleutel drukreduceer zo hoog mogelijk, wachten tot de compressor afslaat, en een drupje (of meer) olie in de lucht aansluiting.
Omdat de luchtmotor dan beter afsluit, heeft hij ook iets meer power.
nooit klaar met werken
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Ik zou toch eerst gewoon koud proberen, en even kijken of je inderdaad geen linkse draad te pakken hebt.
Warmte bij de lagers, en de iets gevoeliger tandwielen zou ik proberen te vermijden.
Mocht je een brug hebben, en een hefboom op de sleutel kunnen zetten heb je ook een kans.
Of even een luchtdruk verdubbelaar tussen je luchtsleutel en de tank.
Warmte bij de lagers, en de iets gevoeliger tandwielen zou ik proberen te vermijden.
Mocht je een brug hebben, en een hefboom op de sleutel kunnen zetten heb je ook een kans.
Of even een luchtdruk verdubbelaar tussen je luchtsleutel en de tank.
nooit klaar met werken
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Een luchtdruk verdubbelaar is een apparaatje om van 5 bar druk, 10 bar te maken.
Maar met een luchtsleutel er aan moet je er wel een buffertankje tussen zetten om er iets aan te hebben.
Gaatje in de moer boren en een nieuwe monteren is inderdaad ook een prima optie.
Als je na het boren met een koudbeitelin het gat slaat, rek je de moer al iets op, om hem daarna vlotter los te krijgen.
Maar met een luchtsleutel er aan moet je er wel een buffertankje tussen zetten om er iets aan te hebben.
Gaatje in de moer boren en een nieuwe monteren is inderdaad ook een prima optie.
Als je na het boren met een koudbeitelin het gat slaat, rek je de moer al iets op, om hem daarna vlotter los te krijgen.
nooit klaar met werken