Mijn morris slaat af bij indrukken koppeling

Hier kun je terecht met al je technische vragen met betrekking tot motor,versnellingsbak, achteras enz. enz.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
doesarn
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 29 dec 2013 12:28:45
Locatie: est

Mijn morris slaat af bij indrukken koppeling

Bericht door doesarn »

Beste mensen,

mijn morris 950 saloon komt aan het einde van het restauratieproject. Ik ben tegen een probleem aangelopen. Als de motor netjes stationair draait en ik trap de koppeling is dan slaat hij af als ik geen gas bijgeef. Weten jullie wat dit zou kunnen zijn? Dacht zelf aan een benzineslang die knikt als ik de koppeling intrap of iets in die trant? Auto staat nog bij de spuiter en kan dus nog niet kijken.

Ik hoor graag of jullie nog ideeën hebben.
Morris Minor uit 1962 is de weg weer op
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Met een knik in de benzineslang heeft het denk ik weinig te maken, want stationair zou het motortje het wel even vol houden met afgeknepen benzine slang.
Bovendien ligt de route van de slang na het pompje redelijk ver bij de koppeling vandaan.

Ik zou eerder aan een (beperkte) sluiting denken, maar blijft de motor wel draaien wanneer het gas dieper wordt ingetrapt?
En even een toerenteller aansluiten op de bobine/verdeler helpt ook, valt het toerental direct naar 0 bij het trappen van de koppeling, dan stopt de bobine.
Valse lucht kan ook, maar dan moet de vacuumslang wel erg raar lopen, ook die heeft bij het koppelingshuis weinig te zoeken.

Maar even het pedaal bewegen, en bijnnen en buiten kijken of er ook kabels en leidingen meebewegen helpt ook.
nooit klaar met werken
Plaats reactie