Morris stand Rosmalen

Even bijkletsen of wat laten zien. De koffiehoek is er de plek voor

Moderators: jan stolp, Michel, Willem

Plaats reactie
noorwegen11
Morris vriend
Berichten: 26
Lid geworden op: di 04 jan 2011 15:25:28
Locatie: Roermond

Morris stand Rosmalen

Bericht door noorwegen11 »

Na een zeer vruchtbare jaarvergadering te hebben bezocht op zondag 17 maart j.l. was ik wel razend benieuwd naar de Morris Minor club bijdrage in het Autotron te Rosmalen .Nou, dat was niet verkeerd wat daar stond ,mooi en strak afgewerkt en duidelijk aanwezig eveneens de mooie vitrines met de
aanwezige schaal modellen van diverse engels staal uit vervlogen tijden.
Mijn welgemeende complimenten voor de bouwers en/of bedenkers van dit alles.Ik ging overigens niet met lege handen naar huis,bij een hele grote stand met allerlei mooie schaalmodellen daar stond ie..... Een Morris Minor schaal 1;12 , grijs taupe met rode binnenbekleding van de Fa. Sunstarmodels,vorig jaar meldde ik al eens dat ik een Taveller had gezien van Sunstarmodels in Aken en mijn wens bleef om ook een Morris te kopen van dat formaat,
snel even een hoofdrekensommetje....is de huur betaald?wegenbelasting betaald? ja, het hele rijtje was betaald en ik maakte kenbaar aan de oudere dame dat ik graag de Morris wilde kopen,nee,helaas U kunt hier niet pinnen,bij de uitgang kon gepind worden ,en binnen de kortste tijd was ik weer terug met cash geld en de Morris had ik te pakken.
Een dag met een gouden randje.
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Bericht door Freddy »

Leuk verhaaltje ! en inderdaad kan ik me voorstellen dat het een dag met een gouden randje was.... TOP!
Oma Druk
Morris vriend
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 feb 2013 22:58:39
Locatie: Alkmaar

Bericht door Oma Druk »

Hallo noorwegen 11

Dit had ik eerder moeten lezen, ik dacht altijd dat ik de enige speelgoed Morrisjes gek was.

Wat is hij mooi he die van Sunstar, mijn plaatselijke modellen winkel heeft hem in het zwart, de raampjes kunnen open en richtingaanwijzers kunnen uit, de stoeltjes ingeklapt en noem maar op.

Zelf heb ik een paar Saloons 1:18 van Minichamps en de Traveler is uit de UK onderweg hier naar toe.
Die koste me trouwens een heleboel ponden, want deze serie wordt niet meer gemaakt en de Van lijkt er helemaal niet meer te zijn.

Ik zou het model van Sunstar ook graag willen hebben, maar ik heb maar een klein huisje met antiek, gitaren en poppen dus dan moet ik weer wat naar de kringloop brengen voor er een grote Saloon bij kan.
Mijn Saloon is een snoepie
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

En ik mis dus nog steeds het (juiste) model van mijn MM, ondertussen heb ik hem (bijna) omgebouwd tot lowlight, maar ook dat model is er niet...
de enige splitscreens die ik zie , zijn degene met de latere grilletjes.
nooit klaar met werken
KEEPONMINORING
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
Locatie: ZEIST

Modellen

Bericht door KEEPONMINORING »

Tip Cramer en Beerendonk zijn twee MMCN leden die veel modellen hebben en er heel veel over weten.
Henk
Oma Druk
Morris vriend
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 feb 2013 22:58:39
Locatie: Alkmaar

Bericht door Oma Druk »

Hey Teake ik kijk er naar uit voor je, maar het zal erg moeilijk worden.
De modellen cultuur is eigenlijk nog relatief jong en in het speelgoed (wat is het verschil?) was het in de jaren 50 gericht op Amerikaanse auto's.
Dinky Toys en Matchbox hadden veel modellen in hun pakket, maar de Minor ben ik nooit tegengekomen.
Eigenlijk wel gek, want een Duits merken als Siku had in de jaren 50 alles wat er langs de Duitse wegen reed tot Messerschmit en Heinkel aan toe.

Van Opel waren alle typen er, maar ook de snoekenbek en de 2CV om van VW maar niet te zwijgen.
Zelfs Goliath, de toen bekende driewieler was te koop.

Waarom de nu bekende modellen fabrieken zich beperken tot het 1959 model is mij ook een raadsel.

Ik zou ook wel een oudere splitscreen 650 cc willen, maar het gebrek aan onderdelen houd me een beetje tegen en ik heb ook eigenlijk wel een beetje een liefdesrelatie met mijn "64 Morrie ook al kost hij mij handen vol geld.
Mijn Saloon is een snoepie
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Voorlopig spaar ik om die reden ook de spareparts, wat ik tegenkom, en betaalbaar is, gaat op zolder.
de mooiste spatborden die ik heb, zijn die van de lowlight, motorkap heb ik dubbel, achteras, versnellingsbak, en ook diverse motor delen.
de originele spatborden zijn er ook nog bij, alleen zijn ze vervormd door een oude schade.
En ook een voor stoel ligt als reserve op zolder.
Spulletjes van 60 jaar en ouder zijn schaars, en incourant, wie ze heeft kan ze slechts beperkt kwijt, en wie ze zoekt komt ze bijna nergens tegen.

Ik zoek ze dus wanneer ik het niet nodig ben ;)
Maar van de splitscreen zie je dus de versie van 1955/1956 het meeste, terwijl die van eerdere datum visueel hetzelfde was van 1951 tot 1954, waar er volgens mij meer van zouden moeten zijn.

Lowlight modellen ben ik wel eens op foto's tegengekomen, maar nog nooit in het echt
nooit klaar met werken
Oma Druk
Morris vriend
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 feb 2013 22:58:39
Locatie: Alkmaar

Bericht door Oma Druk »

Ik moet je bekennen dat de term Lowlight me niet zo veel zegt, ik weet alleen dat er een splitscreen is met een horizontale regelgril is en een met een dambordgril, de laatste kom je ook als model nooit tegen, Lowlight is toch met de koplampen in het front?, dus niet met de lampen op het spatbord.
Mijn Saloon is een snoepie
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Dit is de lowlight:
Afbeelding
nooit klaar met werken
Oma Druk
Morris vriend
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 feb 2013 22:58:39
Locatie: Alkmaar

Bericht door Oma Druk »

Het is wel een erg kleine schaal, maar kijk hier eens naar....
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr
Mijn Saloon is een snoepie
Oma Druk
Morris vriend
Berichten: 56
Lid geworden op: za 09 feb 2013 22:58:39
Locatie: Alkmaar

Bericht door Oma Druk »

Je hebt overigens een geweldige garage!
Mijn Saloon is een snoepie
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

yep, verwarmd en wel.
een gevlinderd vloertje met vloerverwarming, en daarnaast een houtkachel.
Menig huurwoning is slechter geisoleerd en verwarmd dan mijn schuur.

Overigens staat mijn dagelijkse auto, de prius, gewoon buiten.
nooit klaar met werken
ardjemorrissen
Morris vriend
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 04 nov 2007 10:27:18
Locatie: Groede

Bericht door ardjemorrissen »

Teake,

Ik heb zelf 2 lowlight modellen. Ze zijn beiden gemaakt in de tijd, dat de lowlight ook gemaakt is. Soms kom ik ze nog wel eens tegen op een markt, maar wel vaak prijzen boven de 50 euro...

Plasticke uitvoering... Hieronder de link, waar hij ook op de site van Peter staat, als ik er één tegen kom, wat mag hij kosten? ;)

gr.

http://home.kpn.nl/beere101/MINI_WU_BLUE.html
Every Mile with a big Smile! :)
'56 split 4-door - '66 Van
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Ach, wat is 50 euro op een totaal restauratie budget?
Als ze netjes zijn moet dat kunnen denk ik ;)
nooit klaar met werken
Plaats reactie