Saloon ombouwen naar convertible
Saloon ombouwen naar convertible
Bij diverse leveranciers in Engeland kun je een "conversionset" kopen om een saloon om te bouwen naar een convertible.
Wie heeft hier ervaring mee? M.a.w. wie heeft al eens een saloon verbouwd naar cabrio?
Ik weet dat de puristen gruwen bij het idee, en bij een zeldzaam model zou ik dat ook hebben, maar ik denk er over om een late Minor te verbouwen en dan vind ik het persoonlijk wel veroorloofd.
Dus wie kan mij hierover informeren?
Wie heeft hier ervaring mee? M.a.w. wie heeft al eens een saloon verbouwd naar cabrio?
Ik weet dat de puristen gruwen bij het idee, en bij een zeldzaam model zou ik dat ook hebben, maar ik denk er over om een late Minor te verbouwen en dan vind ik het persoonlijk wel veroorloofd.
Dus wie kan mij hierover informeren?
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Ik heb het ooit eens bij een eend gedaan, in de 80-er jaren.
Dat was een kwestie van de verstevigingspunten zelf maken, op tekening zetten, en er mee naar de RDW.
Voorruit rand zelf maken, en in Wommels een kap op maat laten maken.
Ik weet alleen dat het belangrijk is om een basis van voor 1970 te hebben, vanwege de eenvoudigere keurings eisen, of een type goedgekeurde ombouw te nemen van na die datum.
Mijn eend (chassis) was net oud genoeg om met minder eisen toch de goedkeuring te krijgen.
Ik heb het ombouw pakket gezien, en heel kort overwogen om het bij de MM van mij te doen, vanwege de hoeveelheid kleine deuken in het dak.
Op de engelse site is een ombouw verslag te zien:
http://www.mmoc.org.uk/viewtopic.php?f=28&t=39219
Ik woon niet echt ver bij je vandaan, als je zover bent kan ik je altijd eens van informatie voorzien.
Dat was een kwestie van de verstevigingspunten zelf maken, op tekening zetten, en er mee naar de RDW.
Voorruit rand zelf maken, en in Wommels een kap op maat laten maken.
Ik weet alleen dat het belangrijk is om een basis van voor 1970 te hebben, vanwege de eenvoudigere keurings eisen, of een type goedgekeurde ombouw te nemen van na die datum.
Mijn eend (chassis) was net oud genoeg om met minder eisen toch de goedkeuring te krijgen.
Ik heb het ombouw pakket gezien, en heel kort overwogen om het bij de MM van mij te doen, vanwege de hoeveelheid kleine deuken in het dak.
Op de engelse site is een ombouw verslag te zien:
http://www.mmoc.org.uk/viewtopic.php?f=28&t=39219
Ik woon niet echt ver bij je vandaan, als je zover bent kan ik je altijd eens van informatie voorzien.
nooit klaar met werken
Convertible conversion
Hoi Teake,
Ik had het artikel op de engelse site ook al eens gezien.
Het lijkt me redelijk eenvoudig: Dorpel versteviging, B-stijl versteviging en een paar plaatjes onder het dashboard lassen.
Maar dan: dak eraf flexen.....
Dat lijkt me wel spannend; vandaar dat ik deze topic startte om te horen of iemand anders ook een Minor verbouwd heeft en wellicht tips heeft.
Maar helaas... weinig reactie.
Ik sta trouwens ook nog open voor een originele cabrio voor een betaalbaar prijsje. Evt uit Engeland, maar ervaring in het kopen in het buitenland heb ik niet. Misschien moet ik daar ook maar eens een draadje over starten...
Ik had het artikel op de engelse site ook al eens gezien.
Het lijkt me redelijk eenvoudig: Dorpel versteviging, B-stijl versteviging en een paar plaatjes onder het dashboard lassen.
Maar dan: dak eraf flexen.....
Dat lijkt me wel spannend; vandaar dat ik deze topic startte om te horen of iemand anders ook een Minor verbouwd heeft en wellicht tips heeft.
Maar helaas... weinig reactie.
Ik sta trouwens ook nog open voor een originele cabrio voor een betaalbaar prijsje. Evt uit Engeland, maar ervaring in het kopen in het buitenland heb ik niet. Misschien moet ik daar ook maar eens een draadje over starten...
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Hallo Freddy,
Transport is niet het grootste probleem, het bekijken misschien wel.
Overigens is het altijd beter om zelf van dichtbij te kijken, of je moet een "alleen afhalen" koopje gunstig op de kop tikken.
Mijn ervaring is dat een goedkope incomplete auto best duur kan worden, vooral wanneer de zelfdzame onderdelen missen.
Er zijn diepladers genoeg die het wel als retourvracht willen meenemen, en voor een auto maakt het niet heel veel uit om nat te worden.
Kostprijs technisch zou ik eerst eens kijken in wat voor gebieden de diepladers in jou buurt komen, en dan in dezelfde regio kijken naar een gewenste auto.
En daarnaast, maak je volgens mij vooraf het best een bewuste keuze, uit de modellen voor, of na 1956.
Transport is niet het grootste probleem, het bekijken misschien wel.
Overigens is het altijd beter om zelf van dichtbij te kijken, of je moet een "alleen afhalen" koopje gunstig op de kop tikken.
Mijn ervaring is dat een goedkope incomplete auto best duur kan worden, vooral wanneer de zelfdzame onderdelen missen.
Er zijn diepladers genoeg die het wel als retourvracht willen meenemen, en voor een auto maakt het niet heel veel uit om nat te worden.
Kostprijs technisch zou ik eerst eens kijken in wat voor gebieden de diepladers in jou buurt komen, en dan in dezelfde regio kijken naar een gewenste auto.
En daarnaast, maak je volgens mij vooraf het best een bewuste keuze, uit de modellen voor, of na 1956.
nooit klaar met werken
Freddy,
Voordat je gaat kijken naar een convertible, lees eerst het volgende draadje: http://www.morrisminorforum.nl/phpBB2/v ... .php?t=119
Groeten,
Willem
Voordat je gaat kijken naar een convertible, lees eerst het volgende draadje: http://www.morrisminorforum.nl/phpBB2/v ... .php?t=119
Groeten,
Willem
Convertible
Hallo Willem,
Bedankt voor de tip. Ik had het draadje nog niet eerder gezien.
Groet
Freddy
Bedankt voor de tip. Ik had het draadje nog niet eerder gezien.
Groet
Freddy
Tourer gekocht
Ik heb een officiële Morris Minor Tourer (cabriolet) gekocht!
De auto heb ik gisteravond voor een leuk prijsje gekocht via Ebay.de
Het is een officiële tourer uit januari 1958 (chassisnummer beginnend FCA, waarbij de F voor Morris Minor staat en de C voor Convertible). De A in het nummer geeft aan dat hij zwart is, maar ooit heeft iemand hem rood overgespoten.
Het is wel een opknapper, maar daar heb ik wel zin in.
Nu nog bedenken hoe ik hem op korte termijn naar huis krijg, want hij staat in Aken.
De auto heb ik gisteravond voor een leuk prijsje gekocht via Ebay.de
Het is een officiële tourer uit januari 1958 (chassisnummer beginnend FCA, waarbij de F voor Morris Minor staat en de C voor Convertible). De A in het nummer geeft aan dat hij zwart is, maar ooit heeft iemand hem rood overgespoten.
Het is wel een opknapper, maar daar heb ik wel zin in.
Nu nog bedenken hoe ik hem op korte termijn naar huis krijg, want hij staat in Aken.
-
- Vast meubelstuk van het forum
- Berichten: 558
- Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
- Locatie: Een West
Als hij nog rijdt, kun je hem voor pakweg 150 a 200 euro thuis laten bezorgen door Koopman uit Noordhorn, rijden is belangrijk om hem op en van de vrachtwagen te rijden.
En anders zijn er een aantal andere transporteurs die wel een lege dieplader willen vullen.
Vraag anders Wagenborg Nedlift eens.
En anders zijn er een aantal andere transporteurs die wel een lege dieplader willen vullen.
Vraag anders Wagenborg Nedlift eens.
nooit klaar met werken
Auto opgehaald
De Tourer is opgehaald! Ik heb een prachtige kanteltrailer gehuurd (kost maar 40 euro per dag) en heb de auto opgehaald in Aken.
Er moet nogal wat gebeuren, maar dat moet nog even wachten want eerst moet onze Molly (4-deurs saloon) afgemaakt worden.
Wel komt mijn Kever cabrio (1973) nu te koop, anders kan ik het allemaal niet meer bergen. Dus wie nog een liefhebber weet?
Er moet nogal wat gebeuren, maar dat moet nog even wachten want eerst moet onze Molly (4-deurs saloon) afgemaakt worden.
Wel komt mijn Kever cabrio (1973) nu te koop, anders kan ik het allemaal niet meer bergen. Dus wie nog een liefhebber weet?