KOPLAMPEN WERKEN NIET!

Voor vele nog steeds een een moeilijk te bevatten deel van de Morris. Hier vind je hulp.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

KOPLAMPEN WERKEN NIET!

Bericht door Freddy »

Wie weet antwoord op volgende:
Deze week had ik ineens geen koplampverlichting meer toen ik de auto startte. Alle andere lichten deden het wel: achterlichten en dimlichtjes bij de knipperlichten. Alleen bij beide koplampen geen licht.
In het donker kon ik niet veel doen, dus ben ik met groot licht naar huis gereden. Deze deed het dus wel in de koplamp.

Later heb ik alle bedrading nagelopen of er ergens een kabeltje los zat. Of ze nog wel goed aarde kregen en of er een zekering doorgebrand was.
Nergens een fout te ontdekken....
De schakelaar klikt gewoon twee keer en als je daarnaast de groot licht schakelaar omzet, gaat het groot licht aan, Dus vermoed ik dat de lichtschakelaar gewoon werkt.

Wie heeft een idee wat de oorzaak kan zijn?

Groeten
Freddy
Teake
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 558
Lid geworden op: za 17 jul 2010 17:55:44
Locatie: Een West

Bericht door Teake »

Optie 1: dimlicht toevallig bij beide lampjes kapot
Optie 2: schakelaar dimlicht/grootlicht defect.

Omdat veel mensen niet in de gaten hebben dat er 1 koplamp pit niet brand, is optie 1 de meest waarschijnlijke.
nooit klaar met werken
René
Morris vriend
Berichten: 20
Lid geworden op: do 30 sep 2010 21:23:55
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door René »

Optie 3.

De aansluiting van het stekkertje naar de bedrading is geoxideerd, ...
zeker met oude draadbomen kan dit het geval zijn.
Freddy
Morris legende
Berichten: 252
Lid geworden op: za 12 jun 2010 17:02:56

Opgelost

Bericht door Freddy »

Het bleek een stekkertje met een halflos draadje te zijn bij de lichtschakelaar. Daarmee was het probleem ogelost, maar een week later hielden de knipperlichten er mee op.

Ik heb daarom alle draden en stekkertjes eens nagelopen en ontdekte een heleboel verweerde, aangekoekte stekkers. Deze vervangen en alle lichtjes branden weer naar behoren.
Plaats reactie