Blauwe kentekenplaten

Alle vragen over lassen, Traveller hout, plaatwerk ed. mag je hier stellen.

Moderators: Michel, Willem

Plaats reactie
hugosmies51
Morris verslaafd
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 22:31:04
Locatie: Voorburg

Blauwe kentekenplaten

Bericht door hugosmies51 »

Op de site van Marinol te Den Haag, die kentekenplaten levert staat over blauwe kentekenplaten het volgende: "Oud- donkerblauwe kentekenplaat
De blauwe kentekenplaat is bestemd voor historische voertuigen met een "datum eerste toelating" in Nederland voor 1 januari 1978. Deze plaat blijft in de huidige vorm bestaan en hoeft dus niet te worden omgewisseld. Voorwaarde voor het voeren van deze blauwe plaat is dat hiervan op het kentekenbewijs een vermelding staat.
".
Ik heb mijn Traveller 9 maanden geleden als "bouwpakket" gekocht, op mijn kentekenbewijs staat geen enkele vermelding over toestemming voor blauwe platen.
Wie weet hier meer van? Klopt het verhaal van Marinol? Zo ja, hoe krijg je toestemming?
Altijd al een Minor gewild. En ik heb er nu een!
jan stolp
Morris legende
Berichten: 424
Lid geworden op: di 30 okt 2007 22:41:49
Locatie: ijlst

Bericht door jan stolp »

Die eerste toelating hoeft niet in Nederland te zijn geweest,dus alle Minors kunnen met een blauw kenteken rijden.
Minor4Ever
Morris legende
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 02 mar 2008 18:58:27
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Blauwe kentekenplaten

Bericht door Minor4Ever »

hugosmies51 schreef:Voorwaarde voor het voeren van deze blauwe plaat is dat hiervan op het kentekenbewijs een vermelding staat.
Dat zou voor mij nieuw zijn want dit betekend misschien wel dat je eerst nieuwe papieren moet gaan zitten aanvragen??? Zeker niet leuk als je nog zo'n linnen kenteken hebt...
Te veel projecten en te weinig tijd...
KEEPONMINORING
Vast meubelstuk van het forum
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 14 apr 2008 21:19:06
Locatie: ZEIST

RDW regel

Bericht door KEEPONMINORING »

Dit bevat geen volledige weergave van alle procedures maar kan dienen als een leidraad naast de regelgeving. Hierbij moet worden opgemerkt dat de regelgeving bepalend is.

Voor wat betreft de donkerblauwe kentekenplaten;

Bij de afgifte van donkerblauwe kentekenplaten moet u het volgende controleren:
1. Het kentekenbewijs deel IA of deel I;
2. Bij een kentekenbewijs deel IA of deel I van een nog niet tenaamgesteld kentekenbewijs (een
ongedateerd kentekenbewijs); een bedrijfsvoorraadpas.
3. Een geldig legitimatiebewijs van degene aan wie de kentekenplaten worden afgegeven.
4. - Bij de afgifte van de modellen 1.1 tot en met 10.1 en 18.1 (de modellen 5.1 t/m 10.1 zijn voor
kentekens met de lettercombinatie GN, CD of CDJ) voor motorvoertuigen moet:
* uit het kentekenbewijs blijken dat het voertuig voor 1 januari 1977 in gebruik genomen is;
* voor de modellen 1.1 tot en met 4.1 en 18.1 het kenteken bestaan uit één groep van
twee letters en twee groepen van twee cijfers.
- Bij de afgifte van de modellen 11.1 tot en met 17.3 (de modellen 13.1 t/m 17.3 zijn voor
kentekens met de lettercombinatie GN, CD of CDJ) voor motorvoertuigen moet:
* uit het kentekenbewijs blijken dat het voertuig voor 1 januari 1978 in gebruik genomen is;
* voor de modellen 11.1 en 12.1 het kenteken bestaan uit één groep van twee
letters en twee groepen van twee cijfers.
- Bij de afgifte van het model 18.2 moet:
* uit het kentekenbewijs blijken dat het voertuig voor 1 januari 1978 in gebruik genomen is;
* het kenteken bestaan uit één groep van twee letters en twee groepen van twee cijfers;
* op het kentekenbewijs deel IA of deel I staan ‘kentekenplaat model 18.2 toegestaan’.
- Bij de afgifte van de modellen 1.1, 1.2, 8.1 tot en met 12.1 en 15.1 tot en met 17.3 voor
aanhangwagens, opleggers en caravans, moet uit het kentekenbewijs blijken dat het
voertuig voor 1 januari 1978 in gebruik genomen is.
De datum van in gebruik name van het voertuig, blijkt uit het item ‘Datum eerste toelating’ op
het kentekenbewijs deel IA of deel I.
Afbeelding

H op Z
hugosmies51
Morris verslaafd
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 22:31:04
Locatie: Voorburg

Op naar blauwe kentekenplaten

Bericht door hugosmies51 »

Mijn auto, tot voor kort KH-47-LR mocht geen blauwe platen, want eerste registratie in 1983 (import uit Engeland) en kentekens met 4 letters moeten geel zijn.
Inmiddels historisch kenteken aangevraagd en toegewezen gekregen. De traveller is omgedoopt tot AR-17-77 en nu mag het wel.
Geregeld!
Altijd al een Minor gewild. En ik heb er nu een!
Plaats reactie